تاریخ انتشار: ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
کد: ۱۶۳۷۸

سوپرپایپ

سوپرپایپ اینترناشنال شرکتی است متفاوت و منحصر به فرد در صنعت تاسیسات و ساختمان که با کیفیت ممتاز محصولات خود، نهایت اطمینان، ایمنی و راحتی را برای شما فراهم می نماید.

سوپرپایپ soprpaip

سال‌هاست همه‌ی دست‌اندکاران و متخصصین تاسیسات در کشور، سوپرپایپ را به عنوان یک شرکت متفاوت در این صنعت می‌شناسند، و یکی از شاخص‌های تفاوت را در کیفیت ممتاز محصولات آن،به صورت اطمینان، ایمنی و راحتی بیشتر تجربه کرده‌اند. هرجا که برای انتخاب محصول، کیفیت از اهمیت اصلی برخوردار بوده، سوپرپایپ در ممتازترین رده ارزیابی شده است. در آخرین جشنواره‌ی مرکز تحقیقات ساختمان، که معتبرترین مرجع تحقیقاتی در زمینه‌ی مصالح ساختمانی است، سوپرپایپ به لحاظ کیفیت محصولات، برگزیده‌ی این مرکز قرارگرفت. حضور میلیون‌ها متر لوله‌ی سوپرپایپ در پروژه‌های ملی و مرجع در سراسر کشور نشانه‌ی اعتماد جامعه‌ی مهندسی به ما، و به دیدگاه‌های ماست.

 

محصول متفاوت
سال 1376 مهم‌ترین واقعه‌ در صنعت لوله‌سازی کشور اتفاق افتاد، و برای اولین بار تولید لوله‌های پنج لایه در کارخانه‌ی سوپرپایپ آغاز شد. سوپرپایپ با محصولی متفاوت، قدم به عرصه‌ی تولید در صنعت تاسیسات کشور گذاشت. ‌افتخار سوپرپایپ است که با این اقدام موجب ورود دانش، تکنولوژی، و تجارب شرکت آلمانی یوپونور به کشورمان و صرفه‌جویی ارزی در این بخش از صنعت شد. ما اولین شرکتی هستیم که با رویکردی متفاوت محصول خود را با ارائه‌ی خدمات مهندسی به بازار تاسیسات عرضه نمودیم.

 


نگاه متفاوت

نواندیشی
حوزه اصلی فعالیت سوپرپایپ، تاُسیسات مکانیکی ساختمان است ومحور اصلی ماموریت آن توسعه و تحول در این صنعت درکشور، و ارایه‌ی راه‌حل‌های نهایی و مدرن برای حل مشکلات ساختمان‌های امروز است. از دیدگاه سوپرپایپ نمی‌توان بدون خلاقیت، یعنی خلق ایده‌های جدید تحول ایجاد کرد، و بدون نوآوری، یعنی به کار‌گیری ایده‌های جدید نمی‌توان راه‌حل‌های نوین برای مشکلات موجود پیشنهاد کرد. بدین ترتیب روح حاکم بر همه‌ی فعالیت‌های سوپرپایپ نوجویی و نواندیشی است.
 
نوآوری
این شرکت در طول سال‌ها حضور و فعالیت در صنعت تاْسیسات، توام با تحقیق، توسعه و پژوهش توانسته است با نوآوری و ایجاد تحولات مثبت در صنعت تاسیسات مکانیکی ساختمان دستاوردهای قابل‌توجهی را در این زمینه از خود به جای بگذارد.
ما از سال 76 تا کنون، به طور مداوم در حال معرفی محصولاتی جدید با ویژگی‌های نوآورانه هستیم، و هر سیستم جدید تاسیساتی که عرضه کرده‌ایم، راهی بوده برای حل یک مشکل تاسیساتی در ساختمان، از جمله کاهش هدر رفت انرژی، کاهش هزینه‌ها، ایمنی بیشتر سیستم، و…
 
پویایی
در سوپرپایپ انتظار داریم همه چیز در بهترین سطح استانداردهای موجود باشد، و خوب را دشمن بهتر می‌دانیم. یعنی هر چه امروز ایجاد می‌کنیم، باز هم می‌تواند بهتر باشد. بنابراین در شرکت ما بهبود در روش‌ها و سیستم‌ها، و بهبود مهندسی محصولات جزو فعالیت‌های مستمر است، و تغییر برای کسب نتایج بهتر که نهایتاَ مشتری از آن برخوردار خواهد شد، از اصول و ارزش‌های بنیادی ماست.
 
مسیر رشد
سوپرپایپ مسیر رشد خود را دقیقاَ درچارچوبماموریت چالشی‌اش برنامه‌ریزی کرده است. سال 1376 سوپرپایپ با 18 نفر آغاز به کار کرد. امروز بالغ بر 200 نفر عضو خانواده‌ی سوپرپایپ هستند. امروز شرکت ما، از ساختاری تخصصی برخوردار است، و هر روز صاحبان دانش بیشتری به همکاری دعوت می‌شوند امروز استانداردهای IMS در سیستم مدیریتی شرکت مستقر شده، و واحد طرح و توسعه یکی از توسعه‌یافته‌ترین بخش‌های این شرکت است.
 
باز هم بالاتر
بزرگترین رقیب‌مان خودمان هستیم،‌ و با دستیابی به هر مرحله از موفقیت و ثبت یک رکورد جدید، هدف چالشی دیگری تعریف کرده، و باز هم برای یک رکورد جدید تلاش می‌کنیم.

 

ماموریت سوپرپایپ

اگر چه ما کار خود را با تولید لوله پنج‌لایه شروع کردیم ولی ماموریت ما ایجاد تحول در صنعت تاسیسات است.

سوپرپایپ اینترناشنال سازمانی است قابل اعتماد، پیشرو، و سرآمد که راه‌حل‌هایی را در زمینه‌ی صنعت تاسیسات ارایه می‌دهد. با بهره‌گیری از ایده‌های ناب و نگرش‌های جدید، پایبندی به تعهدات و ارزش‌های تعریف‌شده‌، کیفیت متمایز محصولات و خدمات، همکاری با شرکت‌های برتر جهانی، به‌همراه دانش و تجربه‌ی محلی، سوپرپایپ قادر است ضمن کسب سهم اصلی از بازار داخلی، در بازارهای جهانی نیز حضور موثری پیدا کند و علاوه بر توسعه و ایجاد تحول در صنعت تاسیسات کشور، در افزایش رفاه عمومی جامعه نقش داشته باشد.

گوشی شنوا برای شنیدن خواسته‌ها و نظرات مشتریان و ذینفعان سازمان
چشمی تیزبین برای دیدن آینده
دستی توانا برای ارایه‌ی راه‌حل‌های متمایز
و گام‌هایی استوار برای حرکت مداوم و تداوم پیشتازی

نمادهای سوپرپایپ برای بیان این بینش هستند.

 

تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی

مسئولیت‌های اجتماعی ما
عهد به معنی احساس مسئولیت است. هر سازمانی، مثل یک انسان، مجموعه‌ای از باورها، ارزشها و عقاید است که اصول راهنمای او برای زندگی و حضور اجتماعی‌اش قرار می‌گیرد. مدیران صنعتگر هنگام تصمیم‌گیری‌های سازمانی، وظیفه‌اشان فقط به حداکثر رساندن سود نیست، بلکه به تبعات و تاثیرات تصمیمات خود نسبت به جامعه، و به عبارتی رعایت حقوق جامعه نیز فکر می‌کنند. با توجه به اینکه قانون و مقررات، حداقل استانداردهای اخلاقی را در حیطه عمل فعالیت‌های اقتصادی تعریف می کند، از آن پس ارزشها و اعتقادات فرهنگی هر سازمان، و پای‌بندی و وفاداری نسبت به آنها، میزان مسئولیت‌‌پذیری و شخصیت اجتماعی آن سازمان را رقم می‌زند.


پاسخگویی
سوپرپایپ در چارچوب ارزش‌های سازمانی‌اش، در قالب خط‌مشی سیستم مدیریت یکپارچه، خود را نسبت به جامعه و محیط زیست، سرمایه‌های انسانی، مشتریان، سهامداران و ذینفعان، و شرکای تجاری‌اش، مسئول، متعهد و پاسخگو می‌شناسد.

سوپرپایپ خود و همه‌ی ذیربطان دیگر شرکت را یکی از اعضای جامعه می‌داند، بدین ترتیب معتقد است که منافع اعضا از منافع کل جامعه جدا نیست. ابتدایی‌ترین حقوق اعضای جامعه، زندگی خوب و باکیفیت است. اگر با احساس مسئولیت اجتماعی روح حاکم بر فعالیت‌های ما، فراهم کردن رفاه و خوشبختی، و بهبود و ارتقای کیفیت زندگی امروز مردم و نسل‌های آینده‌ی جامعه باشد، قطعاَ دستاوردی جز منفعت عمومی ندارد، که منفعت ما هم جزو آن است. بنابراین محور نقش اجتماعی ما، در حوزه‌ی فعالیت‌امان ارتقای سطح کیفی استانداردهاست.

 

وظیفه‌ی خود را چگونه ادا می‌کنیم؟


سیستم‌های تاسیساتی‌امان رابا کیفیت ممتازتولید و عرضه می‌کنیم
همه‌ی محصولات تولیدی‌امان را با چنان کیفیتی ممتاز که در خور شان مصرف‌کنندگان باشد، عرضه ‌می‌کنیم و با ارایه‌ی خدمات فنی و مهندسی آن را پشتیبانی می‌کنیم، تا هموطنان از حس راحتی و اطمینان لذت ببرند.

آموزش می‌دهیم
یکی از مسئولیت‌هایی که سوپرپایپ برای خود قائل است، افزایش آگاهی، دانش و اطلاعات جامعه در زمینه‌ی تاسیسات است، به ویژه آن‌که محصولات این شرکت عمدتاَ از تکنولوژی جدید برخوردار است، به همین دلیل یکی از واحدهای بسیار فعال در بخش پشتیبانی فنی سوپرپایپ، واحد آموزش است.

دوره‌های آموزشی برای مجریان: کارشناسان فنی سوپرپایپ، سیستم‌های تاسیساتی سوپرپایپ را به مجریان سیستم‌های لوله‌کشی به رایگان،‌به صورت حضوری آموزش می‌دهند. این دوره‌های آموزشی به صورت دوره‌ای، در دفتر هماهنگی سوپرپایپ برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند طی تماس با دفتر هماهنگی، و یا یکی از دفاتر نمایندگی سوپرپایپ، و یا در محل نمایشگاه‌ها و سمینارها، و یا هر فرصت ارتباطی دیگری، برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام کنند. مجریانی که آموزش می‌بینند، پس از طی مراحل مربوطه می‌توانند به شبکه‌ی مجریان مجاز سوپرپایپ بپیوندند. مجریان مجاز سوپرپایپ غیر از آموزش‌های لازم برای کسب مهارت‌های فنی، آموزش‌های تکمیلی دیگر، مثل اخلاق حرفه‌ای برای جلب رضایت مشتری را خواهند دید.
واحد آموزش سوپرپایپ، مجریان مجاز شبکه را، سالی یک بار بازآموزی می‌کند تا اطلاعات آنها همیشه به روز باشد.

انتشار مجله‌ی مجری: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سوپرپایپ برای افزایش آگاهی و ارتقاء دانش مجریان تاسیسات انتشار مجله‌ی «مجری» است. « مجری» تنها مجله‌ برای مجریان سیستم‌های لوله‌کشی در کشور است. این نشریه شامل اخبار، اطلاعات، گزارش‌های ویژه و مطالب فنی آموزشی است، که با تیراژ بالا، به طور رایگان برای علاقمندان در سراسر کشور ارسال می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی:‌ به غیر از نمایشگاه‌ها که همیشه سعی می‌کنیم برای بازدیدکنندگان عام و خاص کارگاه آموزشی در خصوص روش‌ نصب سیستم سوپرپایپ را اجرا کنیم، به دعوت بسیاری از سازمان‌ها، ادارات و مراکز آموزشی و تحقیقاتی، از جمله مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن،‌ و یا مراکز فنی – حرفه‌ای، و همچنین کارشناسان ساخت و ساز در سازمان‌های مربوطه، و گاهی به پیشنهاد خودمان به صورت مستمر کارگاه آموزشی برگزار می‌کنیم. 

برگزاری سمینارهای تخصصی: یکی از فعالیت‌های جاری کارشناسان فنی سوپرپایپ اجرای سمینارهای تخصصی بزرگ و کوچک، برای معرفی نوآوری‌ها، و تکنولوژی نوین در صنعت تاسیسات، و تبادل نظر با مهندسین متخصص، مشاورین و پیمانکاران در این صنعت است.

همکاری با مراکز فنی – حرفه‌ای: هر ساله المپیادهای مهارت ملی، که توسط سازمان فنی – حرفه‌ای کشور با هدف ارتقای سطح دانش، و مهارت جوانان و نیروهای آماده به کار، در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است، با حمایت سوپرپایپ برگزار می‌شود.
در زمینه‌ی اجرای دوره‌های آموزشی نیز، به دعوت برخی مراکز فنی – حرفه‌ای استانی، آموزش اجرای سیستم‌های پنج‌لایه توسط کارشناسان سوپرپایپ برگزار می‌شود.

برای ارتقای فرهنگ صنعتی، مناسبت‌های فرهنگی و علمی را حمایت و مشارکت می‌کنیم
حمایت و مشارکت در برگزاری جایزه‌ی بزرگ معمار: هفده‌سال پیش اولین دوره‌ی جایزه‌ی معمار، در راستای ارتقای هویت معماری ایرانی توسط موسسه معمار نشر، و با حمایت شرکت سوپرپایپ برگزار شد. جایزه‌ی معمار تنها جایزه‌ی معماری در ایران است، که هفده‌سال به صورت مستمر و موفق، در مسیر اهداف متعالی بانیانش برگزار شده ، و در جامعه‌ی معماری ایران کسب اعتبار نموده است. سوپرپایپ نیز سال‌هاست در جهت توسعه‌ی معماری پایدار، و جلب توجه بیشتر معماران کشور به اهمیت تاسیسات در ساختمان از این جایزه حمایت می‌کند. هفدهمین دوره‌ی جایزه‌ی معمار، در مهرماه 96، توسط معمار نشر و سوپرپایپ برگزار شد.

حمایت از برگزاری کنفرانس‌های تخصصی: ایجاد هر فرصتی برای به روز رسانی دانش، و تبادل اطلاعات تخصصی، به همت هر گروه و سازمانی ارزنده است، و ما به سهم خود رخداد این فرصت‌ها را پشتیبانی می‌کنیم. اولین کنفرانس گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع، در تهران با حمایت مالی سوپرپایپ برگزارشد. پنجمین دوره این کنفرانس نیز در خرداد 93 برگزار شد و کارشناسان  سوپرپایپ ، شرکت کنندگان را با آخرین دستاوردهای نوآورانه صنعت تاسیسات مکانیکی آشنا کردند.

حضور در پارک فناوری دانشگاه تهران: سوپرپایپ یکی از شرکت‌هایی است که در پارک فناوری دانشگاه تهران،‌دفتر تحقیقاتی دایر کرده است، تا دامنه‌ی فعالیت‌های تحقیقات فنی خود را توسعه داده، از دستاوردهای علمی تحقیقاتی بیشتر بهره‌مند شود.

برای رسیدن به یک جامعه‌ی توسعه یافته‌تر، به سهم خود نقشی به عهده می‌گیریم
ساخت هنرستان فنی در منطقه‌ی محروم قشم: به دلیل اهمیت ویژه‌ای که سوپرپایپ به نقش آموزش و فراگیری در همه‌ی علوم، و به طور خاص در حوزه‌ی فعالیت خود، یعنی صنعت تاسیسات قایل است، علاوه بر آن‌که به عنوان عضو جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز است و  تاسیسات برخی پروژه‌های خیریه‌ مدرسه‌سازی را با محصولات خود به طور رایگان تامین می‌کند، با اختصاص بخشی از بودجه‌ی برنامه‌ریزی شده برای تهیه‌ی هدایای تبلیغاتی به ساخت مدرسه، تصمیم گرفت تا هدیه‌ای ماندگار برای دانش‌اموزان کشور به جای بگذارد. در مهرماه 1392 اولین مدرسه سوپرپایپ  - هنرستان فنی قشم -  به بهره‌برداری رسید و 400 دانش‌آموز پسر مشغول تحصیل در این هنرستان شدند.
سوپرپایپ امیدوار است با فارغ‌اتحصیل شدن دانش‌اموزان این مرکز آموزشی مدرن، نیروی کار بومی و متخصص برای منطقه تامین شود.  
 
حمایت از بهسازی و اعتلای معماری روستای تاریخی لافت قشم، با انگیزه نگه‌داری از معماری این نخستین اکوموزه ایران انجام شد تا سوپرپایپ  نقش خود را در حفظ هویت معماری تاریخی منطقه ایفا کرده‌باشد.
 
حمایت از برگزاری جشن نوروز صیاد در روستا- بندر سلخ قشم، بنا به‌درخواست شورای اسلامی و  دهیاری سلخ و اداره میراث فرهنگی قشم در شهریور 1393 انجام شد  تا کمکی به حفظ هویت فرهنگی – تاریخی منطقه  در قالب موسیقی و نمایش‌های آیینی باشد. این مراسم کهن پیشینه‌ای 600 ساله دارد و آیینی در گرامی‌داشت آب و دریاست.
 
اقدامات سوپرپایپ در حمایت از میراث فرهنگی منطقه با این امید انجام می‌شود که حفظ و معرفی آن‌ها، به‌عنوان جاذبه‌های فرهنگی، سبب جلب گردشگر، تحرک اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی مردم سخت‌کوش و مهمان‌نواز این منطقه باشد.   

در کاهش مصرف انرژی نقش ایفا می‌کنیم
اگر چرخه‌ی مصرف انرژی را در نظر بگیریم، همه‌ی محصولات سوپرپایپ موجب کاهش مصرف انرژی است، اما به ویژه سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ، به طور مستقیم 30 الی 50 درصد مصرف انرژی را صرفه‌جویی می‌کند، که بسیار قابل توجه است.

انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی: سوپرپایپ از اعضای موسس « انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی» است، چون ما معتقدیم بخش خصوصی که از مجریان سیاست‌های انرژی در کشور است، هم می‌تواند در سیاست‌گذاری، و هم در اجرای کارآمد سیاست‌ها موثر واقع شود. برای تاسیس این انجمن کوشیدیم، تا به سهم خود ادای وظیفه‌ی اجتماعی کرده باشیم.

در مصائب ملی کنار هموطنان خود هستیم
همنوا با بم: تلخی فاجعه‌ی انسانی زلزله‌ی بم هنوز ازیادنرفتنی است. پس از فرود ناگهانی آوار زلزله بر یک زندگی آرام، غم از دست دادن‌ها می‌ماند و انبوهی از مشکلات برای مایحتاج اولیه‌ی زندگی…
سوپرپایپ،‌ بر حسب وظیفه‌ی انسانی و ملی، ضمن تجهیز تاسیسات ساختمان‌های اسکان موقت بازماندگان این حادثه‌ی تلخ، در ساخت نخستین سرویس‌های بهداشتی نیز نقشی به عهده گرفت.
همچنین در یک اقدام فرهنگی، برای همدلی و همیاری بیشتر جامعه‌ی مهندسی برای بازسازی منطقه،‌ CD حاوی کنسرت استاد شجریان، که برای همنوایی با بم اجرا شده بود را توزیع نمود.
در زلزله‌ی قشم نیز سوپرپایپ تلاش کرد که سهمی را در بازسازی به عهده بگیرد.
همچنین در زلزله کرمانشاه، کمک های نقدی و غیرنقدی  سوپرپایپ در روستاهای گل، تپانی، کوییک، دشت ذهاب و کوییک صیفوری توزیع شد. 

حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌‌‌ی ملی خود می‌دانیم
از اولین دارندگان گواهی ایزو 14000 در صنعت خود هستیم، و به جدیت الزامات آن را در سازمان مستقر می‌کنیم. برای کاهش مصرف پلاستیک و جلوگیری از تخریب محیط زیست، همزمان با روز بدون پلاستیک، ضمن ترغیب همکاران به استفاده از ساک‌های ماندگار، تعداد زیادی از این ساک‌ها به طور رایگان در بین مردم توزیع می‌شود. با توجه به جدی بودن بحران آب، بخشی از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌های ساختمان و تاسیسات 1393، با شعارهای صرفه جویی در مصرف آب تولید شد.

برای اشاعه‌ی ورزش به عنوان یکی از مبانی سلامت جامعه می‌کوشیم
از فعالیت تیم‌های ورزشی مختلف از جمله کاراته، فوتبال، فوتسال و کشتی وبسکتبال  در شهر‌های کوچک حمایت می‌کنیم.

 

شرکای بین‌المللی

 

برای شرکتی مانند سوپرپایپ انتخاب شرکای خارجی بسیار مهم است.
شرکای تجاری سوپرپایپ همگی در زمینه‌ی فعالیت خود شاخص هستند و هر یک از مطرح‌ترین‌ها در زمینه‌ی فعالیت خود به شمار می‌روند. علاوه بر آن، ما در انتخاب این شرکای تجاری به سطح دانش فنی، نوآوری‌ها و کیفیت محصولاتشان توجه می‌کنیم. «همکاری با شرکت‌های برتر جهانی» برای این است که شما مطمئن باشید که محصولاتی که ما عرضه می‌کنیم، همه در بالاترین سطح تکنولوژی و کیفیت هستند.
برای رسیدن به این هدف، سوپرپایپ با شرکت‌های متعددی در ارتباط است. اما شرکت‌های یوپونور، اوستندورف، استودر، و روتنبرگر اصلی‌ترین شرکای بین‌المللی سوپرپایپ هستند.

منبع: teema.ir

پربیننده‌ترین مطالب